ΑΝΑΠΟΔΑ ΒΗΜΑΤΑ..Παρακαλώ, ας ακούσουν οι γυναίκες

ΛΑΖΑΡΑΚΟΣΙωάννης Σπ. Λαζαράκος

E-mail: jlazarakosdim@yahoo.grΑΝΑΠΟΔΑ ΒΗΜΑΤΑ

«Δεν υπάρχουν πλέον διαφορές εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως και φύλου. Δεν υπάρχει διαφορά Ιουδαίου και Έλληνα, δεν υπάρχει διάκριση δούλου και ελεύθερου, δεν υπάρχει διάκριση άνδρα και γυναίκας. Διότι όλοι εσείς γίνατε ένας νέος άνθρωπος με την ένωσή σας με τον Ιησού Χριστό». (Γαλάτ. 3,28). Ο Απόστολος Παύλος θεωρείται από κάποιους, άνθρωπος εχθρικός προς το γυναικείο φύλο (μισογύνης). Κατά πολλούς αυτό οφείλεται σε δύο αποσπάσματα από επιστολές του, όπου, στο ένα, απαγορεύει στις γυναίκες να κηρύττουν στη συγκέντρωση των χριστιανών και στο άλλο, χαρακτηρίζει τον άντρα «κεφαλή της γυναικός» και συμβουλεύει τη γυναίκα να «φοβήται τον άνδρα».

Βεβαίως και δεν είναι αυτή η αλήθεια. Ο Απόστολος Παύλος εξυψώνει τόσο πολύ τη γυναίκα και όλες αυτές οι πλάνες, περί εχθρότητας του θείου Παύλου προς το γυναικείο φύλο δεν αδικούν μόνο την αλήθεια, αλλά υποβιβάζουν τη γυναίκα προσφέροντάς της τη σωματική και ψυχική υποδούλωση με το δολερό περιτύλιγμα της χειραφέτησης.

Αντίθετα, ότι ο Παύλος, εύκολα αποδεικνύεται, πως ήταν πολύ φιλικός, και τρυφερός με τις γυναίκες, χωρίς βεβαίως αυτή η τρυφερότητα να ασχημονεί και να χαρακτηρίζεται ή ακόμη και να προδιαθέτει σε ερωτισμό, γιατί ο ίδιος ήταν αφοσιωμένος ψυχή και σώματι στο Θεό και η αγάπη του Αγίου Παύλου, προς άνδρες και γυναίκες, είναι απόλυτα γνήσια, όπως την απαιτεί ο Αγιοτριαδικός, αληθινός, μοναδικός και ζών Θεός.

« …Εκείνος που έχει αγάπη δεν φθονεί, δεν ξυπάζεται και δεν φέρεται με αλαζονεία και αυθάδεια… δεν κάνει τίποτε το άσχημο, δεν ζητά τα δικά του συμφέροντα, δεν ερεθίζεται από θυμό και οργή, δεν σκέπτεται ποτέ κακό εναντίον του άλλου, ούτε λογαριάζει το κακό που έπαθε. Από αυτόν…». (Κορινθ. Α΄ κεφ. 13 – ο υπέροχος ύμνος της αγάπης).

 

Ας δούμε όμως μερικά από τις σχέσεις του θείου Παύλου με τις γυναίκες εν Χριστώ αδελφές του: Τόσο ο Παύλος, όσο, και οι άλλοι Απόστολοι, αλλά και ο ίδιος ο Ιησούς, μίλησε στις γυναίκες όπως και στους άντρες. Κάποιες μάλιστα φορές μίλησε μόνο σε γυναίκες, πράγμα αδιανόητο για θρησκευτικούς δασκάλους και ρήτορες της εποχής. Στους Φιλίππους της Μακεδονίας, όχι μόνο έπραξε αυτό, αλλά και φιλοξενήθηκε στο σπίτι μιας γυναίκας που έγινε χριστιανή, της Αγίας Λυδίας, (Πράξεις Αποστόλων, 16, 13-15).

Επίσης συνεργάστηκε με γυναίκες, όπως η αγία Φοίβη, διακόνισσα και επίσημο πρόσωπο στην Εκκλησία των Κεχραιών, η οποία μετέφερε στη Ρώμη την επιστολή του Παύλου προς Ρωμαίους, και για την οποία ο Παύλος μιλάει πολύ τιμητικά.(Ρωμ. 16, 1-2).

Ο Παύλος μιλάει πολύ τιμητικά και φανερώνει μεγάλη αγάπη και τρυφερότητα, λέει: «χαιρετίστε την Περσίδα, την αγαπητή…, χαιρετίστε τον Ρούφο, τον εκλεκτό εν Κυρίω, και τη μητέρα του και δική μου μητέρα» – εννοεί ότι την αγαπάει σα μητέρα του – χαιρετίστε τον Ακύλα και την Πρίσκιλλα, τους συνεργάτες μου, που πρόταξαν το στήθος τους για να με προστατεύσουν. Χαιρετίστε τον Ανδρόνικο και την Ιουνία που είναι επίσημοι ανάμεσα στους αποστόλους και έγιναν χριστιανοί πριν από μένα…» κ.λ.π. Επίσης, στην επιστολή προς Φιλήμονα αναφέρει ως παραλήπτες ισότιμα το Φιλήμονα, τη γυναίκα του «Απφία την αγαπητή». Αλλά αντιλαμβανόμαστε και την ισότιμη θέση που είχαν άντρες και γυναίκες στην πρώτη Εκκλησία.

Στο κεφ. 7 της Α΄ προς Κορινθίους, ο Παύλος, αν και άγαμος, δίνει συμβουλές στα παντρεμένα ζευγάρια. Όχι γιατί προσπαθεί να ποδηγετήσει τη ζωή των χριστιανών, αλλά επειδή του το ζήτησαν οι χριστιανοί της Κορίνθου με επιστολή τους. Στο ίδιο κεφ, ομολογεί ότι τόσο η παρθενία, όσο και ο γάμος είναι χαρίσματα του Θεού. Η Θέση αυτή ήταν εξαιρετικά σημαντική για τον αρχαίο ειδωλολατρικό κόσμο, όπου συχνά ο γάμος ως γνωστό ήταν υποτιμημένος, εξ’ αιτίας του δυαλισμού.

Στην προς Εφεσίους 5, 22-33, που διαβάζεται κατά τη σημερινή τελετή του γάμου, ο Παύλος προσπαθεί να πείσει τους άντρες να αγαπούν και να προστατεύουν τις γυναίκες τους. «Ο άνδρας είναι κεφαλή της γυναίκας, όπως ο Χριστός κεφαλή της Εκκλησίας» και καμιά κεφαλή δε μίσησε ποτέ το σώμα της, «οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτών, καθώς και ο Χριστός ηγάπησε την Εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής», (Εφ.5, 25).

Τέλος ο Θείος Παύλος μας παραγγέλλει: Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της, αλλά ο άνδρας ομοίως, και ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα. (Α΄ Κορινθ. 7,4).

Ο Θεόφιλος, Βυζαντινός αυτοκράτορας, για να δοκιμάσει τη νοημοσύνη της Κασσιανής, την ρώτησε: «Ως άρα δια γυναικός ερρύη τα φαύλα;» (υπονοώντας το προπατορικό αμάρτημα της Εύας) και η Κασσιανή με ετοιμότητα του απάντησε: «Και διά γυναικός πηγάζει τα κρείττονα» (υπονοούσε την Παναγία). Από τη γυναίκα εκπηγάζουν τα φαύλα πράγματα και στη γυναίκα οφείλονται τα κάλλιστα επιτεύγματα.

Κυρίες και κύριοι τώρα που βαδίζουμε προς τη Σταύρωση και Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, με τάχιστα ΑΝΑΠΟΔΑ ΒΗΜΑΤΑ ας απομακρυνθούμε απ΄ όλες αυτές τις πλάνες και τις παρανοήσεις γιατί οι καιροί ου μενετοί.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *