Διατροφή και Υγεία…8 κανόνες για την τέλεια υγεία

υγείαΗ καλή υγεία είναι η αρχή της καλής ζωής. Ο σκοπός της καλής υγείας δεν είναι να έχουμε απλά ένα όμορφο σώμα αλλά και να υπάρχει και πνευματική υγεία ώστε να έχουμε γενικότερα καλή ζωή. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο το αρχαίο ρητό “νους υγιής εν σώματι υγιεί”. Πάμε να δούμε 8 βασικούς κανόνες για καλύτερη υγεία.

Κατανάλωνε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Όταν λέμε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα εννοούμε 5 διαφορετικά φρούτα – λαχανικά. Ισχύει για φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα, χυμούς και μαγειρεμένα λαχανικά.

Μείωσε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη. Τα κορεσμένα λιπαρά προκαλούν υψηλή χοληστερίνη, είναι σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη της στεφανιαίας νόσου και έρευνες έχουν δείξει πως σχετίζεται με το κοιλιακό λίπος. Τα αρνητικά της ζάχαρης λίγο πολύ τα γνωρίζουμε όλοι και το επόμενο άρθρο μου θα είναι αφιερωμένο μόνο σε αυτήν.

Με μέτρο το αλάτι. Το αλάτι επηρεάζει αρνητικά την αρτηριακή πίεση αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα για παθήσεις της καρδιάς και εγκεφαλικό. Ο οργανισμός μας χρειάζεται το νάτριο. Το νάτριο και το αλάτι δεν είναι το ίδιο πράγμα, το αλάτι όμως δημιουργείται από το νάτριο. Άρα παίρνουμε ήδη νάτριο από τις τροφές που καταναλώνουμε, για αυτό πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο 6 γραμμάρια την ημέρα.

Κατανάλωσε περισσότερο ψάρι. Είναι πλούσιο σε καθαρή πρωτεΐνη, Ω3 λιπαρά οξέα, σελήνιο και βιταμίνη D. Ιδανική ποσότητα είναι τρεις φορές την εβδομάδα να καταναλώνουμε ψάρι (μπορούμε και περισσότερο βέβαια), αρκεί το ψάρι που θα επιλέξουμε να έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο (όπως ο σολομός, η γλώσσα, ο μπακαλιάρος και η σαρδέλα).

Επίλεξε υγιεινές μεθόδους μαγειρέματος. Οι πιο υγιεινές μέθοδοι μαγειρέματος είναι ουσιαστικά αυτές που δεν θα χρησιμοποιήσουμε λάδι πολύ περισσότερο από αυτό που χρειαζόμαστε. Και να τηγανίσουμε μπορούμε αλλά με μικρή ποσότητα λαδιού. Μεγάλο ρόλο βέβαια παίζει και το σωστό λάδι. Προτιμήστε να ψήνετε είτε σε κάρβουνα είτε στον φούρνο, να φτιάχνετε φαγητά στον ατμό, να χρησιμοποιείτε την μέθοδο του βρασμού και να τηγανίζετε σε λίγο λάδι.

Προτίμησε υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες. Τέτοιες τροφές όπως τα μακαρόνια ολικής αλέσεως, το ψωμί ολικής αλέσεως, η βρώμη και το καστανό ρύζι μας χορταίνουν, μας γεμίζουν ενέργεια και μας βοηθούν στην απώλεια βάρους. Επίσης είναι απαραίτητοι για την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Καλό θα ήταν να εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή αυτούς τους υδατάνθρακες.

Ασκήσου όχι μόνο για το φαίνεσθαι. Ένταξε την άσκηση στην καθημερινότητά σου όχι μόνο για να έχεις ένα ωραίο σώμα αλλά για να έχεις καλύτερη υγεία. Η άσκηση μειώνει το άγχος, μας κάνει χαρούμενους, μας βοηθάει να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να θέτουμε στόχους ώστε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Σαφώς και βοηθάει στην εμφάνιση, αλλά πρέπει να είναι ωραίο και το περιεχόμενο, όχι μόνο το εξώφυλλο.

Πίνε περισσότερο νερό. Νερό, πράγμα απαραίτητο και τόσο σημαντικό. Το ιδανικό είναι να πίνουμε 8 ποτήρια την ημέρα για να έχει ο οργανισμός μας την ποσότητα που χρειάζεται για την σωστή λειτουργία των οργάνων. Η έλλειψη του νερού μας δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην υγεία μας. Φυσικά πρέπει να γίνεται κατανάλωση νερού καλής ποιότητας, ιδανικά φίλτρου.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *