«Δώδεκα χτύποι» του Νίκου Γονίδη.Το νέο αίμα στη σύγχρονη αστυνομική λογοτεχνία

Κριτική της Αθηνάς Ν. Μαλαπάνη

Φιλολόγου, συγγραφέα, βιβλιοκριτικού,

γονίδης 1 Το αστυνομικό μυθιστόρημα «Δώδεκα χτύποι» του Νίκου Γονίδη από τις εκδόσεις Βακχικόν αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα αστυνομικής λογοτεχνίας που ήρθε για να ανανεώσει αυτό το λογοτεχνικό είδος στην ελληνική εκδοτική παραγωγή.

Η γραφή του βιβλίου είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, καθώς ο κάθε λογοτεχνικός χαρακτήρας εξελίσσεται ομαλά, μέσα από διαδοχικές φάσεις. Βασικά πρόσωπα του έργου είναι μια αντροπαρέα, από τα μέλη της οποίας ξεχωρίζουν ο Νίκος και ο Μάνος, ανάμεσα στους οποίους εξυφαίνεται η αστυνομική αυτή υπόθεση. Αναπόφευκτα, υπάρχει και η γυναικεία παρουσία που ενσαρκώνεται μέσα από τον χαρακτήρα της Δήμητρας, της συντρόφου του Νίκου, μιας δυναμικής γυναίκας που η γλαφυρή σκιαγράφησή τηγονίδης 2ς την καθιστούν απαράμιλλη ήδη από την αρχή της ιστορίας, προοικονομώντας τον καταλυτικό ρόλο της.

Η περιπέτεια που περιγράφεται στο βιβλίο αφορμάται από το χαρακτηριστικό επάγγελμα του Μάνου, ο οποίος είναι ντετέκτιβ. Η υπόθεση λοιπόν, εξελίσσεται μέσα από την αντίθεσή του με τον χαρακτήρα του Νίκου. Έτσι, οι δύο αυτοί φίλοι συνεργάζονται για την αντιμετώπιση της υπόθεσης, με αποτέλεσμα να εξερευνούν τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα ο ένας του άλλου. Η εξέλιξη των ηρώων συνάδει με την εξέλιξη της υπόθεσης εξιχνίασης, γεγονός που καθιστά εξαιρετικό τον τρόπο γραφής του έργου, προσδίδοντας σασπένς.

Η ζωντανή και παραστατική διαμόρφωση των δραματικών χαρακτήρων του έργου ενισχύεται από τις γλαφυρές περιγραφές τόσο της εξωτερικής όσο και της εσωτερικής τους εμφάνισης, αλλά και από σκηνές της καθημερινότητάς τους σε όλα τα επίπεδα. Οι περιγραφές του πρωτοπρόσωπου αφηγητή όμως, δεν είναι υπερβολικά διεξοδικές ώστε να προκαλούν ανία και πλήξη στον αναγνώστη. Υπάρχει η τέλεια ισορροπία, καθώς είναι ζωτικές και λειτουργικές, αποκαλύπτοντας βασικές πτυχές των ηρώων.

Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση σε συνδυασμό με τους διαλόγους και τους εσωτερικούς μονολόγους μαρτυρούν την επιμελημένη γραφή του Ν. Γονίδη και προσδίδουν έναν εξομολογητικό και προσωπικό χαρακτήρα στο ύφος του κειμένου. Μάλιστα, το προσωπικό αυτό ύφος του βιβλίου προβάλλει διάφορες σκηνές σαν βιογραφικές ή ακόμη και αυτοβιογραφικές εμπειρίες, με απόρροια ο αναγνώστης να μπορεί να ταυτιστεί με τους ήρωες και να βιώσει δυνατά συναισθήματα.

«Όταν μια μέρα ένας μυστηριώδης ξένος μπαίνει στο γραφείο του προσφέροντας του 40.000 ευρώ σαν προκαταβολή για να τον βοηθήσει, η ήσυχη και ασφαλής ζωή του άσημου ντεντέκτιβ Μάνου Παυλίδη διαταράσσεται απότομα. Ο μόνος όρος για να εξοφληθεί, είναι να διαλευκάνει την υπόθεσή του το αργότερο μέχρι το τελευταίο λεπτό της τελευταίας μέρας του χρόνου, ειδάλλως ο υποψήφιος πελάτης του θα δολοφονηθεί».

Ένα βιβλίο γεμάτο δυνατά συναισθήματα και αδρεναλίνη, ό,τι πρέπει για να γεμίσει το καλοκαίρι σας και να σας ταξιδέψει παντού, ακόμη κι αν δεν πάτε διακοπές! Επιλέξτε το μέσα στα καλοκαιρινά σας αναγνώσματα και θα ζήσετε μία αξεπέραστη αναγνωστική εμπειρία!

Σημείωση: Ο Νικόλαος Γονίδης είναι απόφοιτος του τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθώς και της Σχολής Προπονητών Σκακιού της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Κατάγεται από την Κύθνο, όμως μεγάλωσε στις λαϊκές γειτονιές του Αιγάλεω, στα στενά του οποίου νοσταλγεί τα παιδικά του χρόνια σε κάθε ευκαιρία.

Η αγάπη του για το σκάκι, του έδωσε τη χαρά να απασχολείται τα τελευταία χρόνια επαγγελματικά ως προπονητής  στο πανέμορφο αυτό παιχνίδι, διδάσκοντας το σε παιδιά.

Οι «Δώδεκα Χτύποι» είναι το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *