ΜΑΘΗΜΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ.ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΚΤΥΛΟΔΕΙΚΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΑΝ ΔΙΧΩΣ ΡΕΥΜΑ

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

ΡΕΥΜΑ1Πριν λίγες μέρες στην Αγριά Μαγνησίας, σε αυτή την παραθαλάσσια Κωμόπολη του Νομού Μαγνησίας, μόλις 7χλμ από τον Βόλο, μια μαθήτρια Λυκείου διάβαζε στο πεζοδρόμιο καθημερινά, υπό το φως του δημοτικού στύλου, αφού το ρεύμα του σπιτιού της ήταν κομμένο.

Ένα επίδομα αναπηρίας «κομμένο» και τρία αδέλφια να ψάχνουν καθημερινά τον τρόπο να διαβάσουν. Μετά την γνωστοποίηση του περιστατικού, γείτονες έσπευσαν να συγκεντρώσουν χρήματα για να επανασυνδεθεί το ρεύμα της οικογένειας.

Οικογένειες με περηφάνια και αξιοπρέπεια που αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της ζωής με σεβασμό στην ίδια την ύπαρξη τους. Χωρίς θόρυβο και περιττές δηλώσεις, υποφέρουν αλλά υπομένουν. Υπήρξαν και υπάρχουν μαθητές που χωρίς ρεύμα δίνουν μαθήματα καθηΡΕΥΜΑ2μερινά σε όλους μας, αξιοπρέπειας, αυτοεκτίμησης και φιλότιμου. Μαθητές που παρόλο τα οικονομικά τους προβλήματα αντιμετωπίζουν την ζωή με ειλικρίνεια και δύναμη. Με σεβασμό στον εαυτό τους και με αντίληψη των όσων συμβαίνουν γύρω τους παλεύουν .Το φιλότιμο τους είναι αρετή και συνιστά την κινητήρια δύναμη τους για επιτεύγματα που εγγίζουν την έννοια του θαύματος.

Πίσω από κάθε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος υπάρχει και ένας μαθητής. Σύμφωνα με τον «Ταχυδρόμο» της Μαγνησίας, στο Δήμο Βόλου, για το πρόγραμμα που παρατάθηκε έως τις 21 Σεπτεμβρίου και αφορά σε οικογένειες που τους έκοψαν έως αυτή την ημερομηνία το ρεύμα λόγω οφειλών, σε αναμονή χωρίς ρεύμα βρίσκονται 25 οικογένειες. Υπενθυμίζεται ότι μετά την παράταση του προγράμματος για καταναλωτές στα σπίτια των οποίων το ρεύμα κόπηκε λόγω χρεών μετά τις 30 Ιουνίου και έως 21 Σεπτεμβρίου, στην επιτροπή για την εξέταση αιτήσεων σχετικά με την επανασύνδεση της παροχής ρεύματος, ευπαθών καταναλωτών που συστάθηκε στον Δήμο Βόλου, κατατέθηκαν δεκάδες νέες αιτήσεις.

Εκτιμάται όμως ότι υπάρχουν τουλάχιστον 4.000 ακόμη νοικοκυριά που ζουν στο σκοτάδι χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Μόνο στη Μαγνησία σιτίζονται 241 παιδιά με την παροχή πρωινού με τη συμβολή της Μητρόπολης Δημητριάδος, κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να συμβαίνει με τα υπόλοιπα γεύματά τους

Σε αυτή την μικρή κοινωνία που αναφέρθηκαν και άλλα περιστατικά πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο ΓΕΛ Αγριάς, ενώ εκδόθηκε και ανακοίνωση από το Γυμνάσιο της περιοχής όπου αναφέρεται στο θέμα του χαρακτηρισμού των μαθητών στην κοινωνία. Η δημοσιοποίηση αυτού του περιστατικού φαίνεται να επηρέασε την τοπική κοινωνία, με αποτέλεσμα να αρχίσουν τα παιδιά να είναι δακτυλοδεικτούμενα. Παιδιά που αντί να γίνουν παράδειγμα ηθικής, αξιοπρέπειας και φιλότιμου, έγιναν δακτυλοδεικτούμενα και ο φόβος της προσβολής έγινε ένα ακόμα κομμάτι δυσκολίας στις ήδη υπάρχουσες συνθήκες ζωής τους.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτη Σαβελίδη, τα σχολεία αντιμετωπίζουν τέτοια γεγονότα με διακριτικότητα, γιατί οι μαθητές είναι περήφανοι και αξιοπρεπείς, με συνέπεια να δυσκολεύονται να απευθυνθούν στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι όμως όταν ενημερώνονται τα επιλύουν. Φαίνεται πάντως πως την ίδια ευαισθησία δεν δείχνουν και κάποιοι από τους συμμαθητές τους, ούτε και η εμβρόντητη τάχα τοπική κοινωνία.

Στην αξιοπρέπεια κυριαρχεί η ρεαλιστική αντικειμενικότητα, στην αυτοεκτίμηση η εσωτερική αρμονία και στο φιλότιμο η ηθική στάση. Κάποιοι αρνούνται να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα των συνανθρώπων τους με την ίδια αξιοπρέπεια και ευαισθησία. Αντιμέτωποι με την λαθεμένη κουλτούρα τους. Όπου το μίγμα άκρατου ατομικισμού και προσωπικής ευδαιμονίας, τους συνιστούν ουσιαστικά ένα είδος μηδενισμού, που καταλύει κάθε κοινωνικό δεσμό.

Την αξιοπρέπεια τη διασφαλίζουμε με τη στάση μας και δεν μας τη χαρίζει κανένας, όταν δεν πείθουμε ότι την αξίζουμε. Αυτοί οι μαθητές αξίζουν όχι μόνο να τους κοιτάξουν με αξιοπρέπεια αλλά και σεβασμό. Μεθοδευμένα με επιμέλεια και φιλότιμο ας αγκαλιάσουν αυτούς τους μαθητές και αφήσουν κατά μέρους της διευκρινιστικές ανακοινώσεις για το αν οι συγκεκριμένοι μαθητές ανήκουν στο δυναμικό του σχολείου τους ή όχι. Λίγη σημασία έχει κύριοι, μπροστά στο μάθημα ζωής που οι ίδια σας έδωσαν.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *