Πατερικές διδαχές

 

Η πίστη κάνει θαύματα

εφραίμ του Αγίου ΑνδρέαΚάποιος Χριστιανός πήγε στα Ιεροσόλυμα να προσκυνήσει στους Αγίους Τόπους.

Μία ευλαβής συγγενής του, του παρήγγειλε να της φέρει, ένα μικρό τεμάχιο Τιμίου Ξύλου για φυλαχτό.

Ο Χριστιανός πήγε στους Αγίους Τόπους, προσκύνησε, αλλά λησμόνησε την παραγγελία του Τιμίου Ξύλου. Το θυμήθηκε όταν επέστρεφε με το καράβι στην Ελλάδα και μη θέλοντας να την στενοχωρέσει, πήρε ένα κομματάκι ξύλου από το καράβι και της το έδωσε.

Εκείνη το ασπάστηκε με ευλάβεια και σταύρωνε αρρώστους μ’ αυτό και οι ασθενείς γίνονταν καλά! Η ευλογημένη από την μεγάλη της πίστη και ευλάβεια προς το Τίμιο Ξύλο, θεράπευε ασθενείς, ακόμη και με εκείνο το ξύλο του πλοίου.

 + Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα.

 

 

«Ελθόντες επί την ηλίου δύσιν…»

άγιοι πατέρες«Τότε που αρχίζει να χαμηλώνει το φώς της ημέρας, την ώρα τη νοσταλγική του Λυχνικού ή του Εσπερινού, κατά την ώρα εκείνη, της ιεράς ακολουθίας, επαναλαμβάνεις τα ίδια πάντοτε λόγια, εκείνες τις λέξεις κλειδιά, που ανήκουν στην επιλύχνιον ευχαριστία, στο γνωστό   «Φώς ιλαρόν αγίας δόξης …».

Και είναι οί λίγες λέξεις εκείνες με το εκρηκτικό, όσον αφορά τη διαδρομή σου στην πνευματική ζωή, περιεχόμενο: «Ελθόντες επί την ηλίου δύσιν…», που απλώνουν με τους ευλογημένους σου στοχασμούς, κάποιους ρυθμούς μιας νέας έκφρασης, η οποία σημασιοδοτεί τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής σου…». (+ π.Κωνσταντίνος Καλλιάνος. )

Όμορφες φωτοστιγμές, ευλάβειας και κατάνυξης από την Ίερά Μόνη των Αγίων Πατέρων Περάματος, λίγο μετά την τέλεση του εσπερινού και του απόδείπνου .

 

 

«Μάθετε να εργάζεσθε το κομποσκοινάκι»

κατουνακιώτης«Το κομποσκοινάκι θα σας οδηγήσει εκεί που εσείς δεν γνωρίζετε, σε ανώτερα επίπεδα θα σας οδηγήσει το κομποσκοινάκι.

Έχετε ένα πρόβλημα; “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με..” Έχετε έναν πειρασμό με τον άλλον, με τον γείτονα σας, με τους φίλους σας κ.ο.κ. “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.

Η ευχή θα σας δώσει τη λύση του προβλήματός σας, λύσιν του αδιεξόδου όπου ευρίσκεστε. Το κομποσκοινάκι λοιπόν, “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”…»

+ Άγιος Εφραίμ ό Κατουνακιώτης.

 

 

Κατοικητήρια δαιμόνων τα σπίτια μας

ματρώνα» Ο λαός είναι υπνωτισμένος, έχει χάσει τα νερά του. Μία φοβερή δαιμονική δύναμη μπήκε σε δράση. Βρίσκεται στον αέρα, διεισδύει παντού. Παλιά κατοικούσε στα έλη και στα πυκνά δάση, επειδή οι άνθρωποι εκκλησιάζονταν , φορούσαν το Σταυρό. Τα σπίτια ήταν προστατευμένα από τις εικόνες, τα καντήλια, τον αγιασμό .Τα δαιμόνια πετούσαν από δίπλα και δεν μπαίνανε μέσα σ’ αυτά τα σπίτια. Σήμερα όμως, έχουν γίνει κατοικητήριο των δαιμόνων και οι ίδιοι οι άνθρωποι για την απιστία τους και την απομάκρυνσή τους από το Θεό «.

+ Οσία Ματρώνα ή Αόμματος.

 

 

Κουπί και για τους δύο στον γάμο

αμβρόσιος λάζαρηςΟ γάμος είναι σαν την βαρκούλα… Για να φτάσετε στο λιμάνι, πρέπει να τραβάτε και οι δύο κουπί!

Όταν επισκέφθηκαν το Μοναστήρι για πρώτη φορά ένας άνδρας με τη γυναίκα του, είχαν την ακόλουθη εμπειρία με τον Γέροντα, ο οποίος βέβαια δεν ήξερε τίποτα γι’ αυτούς νωρίτερα.

Τον χαιρέτισαν, πήραν την ευχή του και έμειναν για λίγο δίπλα του σιωπηλοί.

Κάποια στιγμή, ρώτησε τα ονόματά τους. Έπειτα, εντελώς ξαφνικά, είπε στον σύζυγο:

– Εσένα θα σου κοπούν τα χέρια και τα πόδια!

Ο έκπληκτος επισκέπτης μόλις που κατάφερε να ψελλίσει:

– Γιατί, Γέροντα, θα μου κοπούν τα χέρια και τα πόδια;

– Γιατί της φωνάζεις; τον ρώτησε με αυστηρό, αλλά περίεργα όμορφο τρόπο, δείχνοντας τη γυναίκα του.

– Ναι, ναι, Γέροντα, πέστε τα, έκανε χαρούμενη αυτή, που κάποιος τόσο σπουδαίος πήρε το μέρος της.

Ο άντρας συγκλονίστηκε. Κατάλαβε αστραπιαία πως ήταν λάθος να μεταφέρει μέσα στο σπίτι του την ένταση της δουλειάς και να ξεσπά στη γυναίκα του άδικα, και χαμήλωσε το κεφάλι. Μέσα του ήλθαν τα πάνω κάτω.

Και τότε ο Γέροντας, αφού είδε την αλλαγή του, αφού κατάλαβε πώς ο φταίχτης συναισθάνθηκε το σφάλμα του, άλλαξε τελείως συμπεριφορά, άπλωσε το χέρι και τον χάιδεψε στο κεφάλι.

– Βρέ μανούλα μου, του είπε τρυφερά, άμα είσαι σε μια βάρκα… Έχεις μπει ποτέ σε βάρκα;

– Γέροντα, έχω μπει, ψέλλισε ντροπιασμένος ο άνθρωπος.

– Έχεις κάνει κουπί;

– Έχω κάνει.

– Με πόσα κουπιά;

– Με δύο.

– Έχεις κάνει βάρκα με ένα κουπί;

– Όχι.

– Άμα κάνεις βάρκα με ένα κουπί, πού θα πας;

– Δεν ξέρω.

– Θα γυρίζεις γύρω-γύρω, βρέ μπουμπούνα, έτσι; Έτσι είναι και με τη γυναίκα σου. Άμα τραβάς μόνο εσύ κουπί, δεν πάτε πουθενά.

Είστε μια βαρκούλα οι δύο σας, ο γάμος σας είναι μια βαρκούλα και σας έχουν ξαμολήσει μέσα στον ωκεανό.

Για να φτάσετε στο λιμάνι, πρέπει να τραβάτε και οι δύο κουπί.

Άμα τραβάς μόνο εσύ, δεν γίνεται.

Κατάλαβες;

Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης

 

 

 

Θεραπεία του χαρακτήρα

που εύκολα πέφτει στην κατάκριση.

ιωσήφKάθε ανθρώπινος χαρακτήρας θεωρείται ασθενής, όταν απουσιάζει απ αυτόν η θεία Χάρη, που τελειοποιεί και συνέχει τα πάντα, αφού «τά ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληροί». Aυτό τονίζει και ο Kύριός μας, όταν λέει ότι «χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν».

Eκτός όμως της παρουσίας της Χάριτος, απαραίτητα χρειάζεται και η ανθρώπινη πρόθεση και συνεργασία, σύμφωνα με τους ηθικούς κανόνες της λογικής και τις θείες εντολές, που θα προκαλέσουν τη θεία επέμβαση.

O άνθρωπος που εύκολα κατηγορεί, το κάνει γιατί συνήθισε λανθασμένα να ερευνά τις ξένες πράξεις και σκέψεις παρά τις δικές του. Λησμόνησε τα λόγια της Γραφής «μή κρίνετε, ίνα μή κριθήτε» και το «εν ω κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε».

H τόσο εύκολη συνήθεια της κρίσεως ξένων λόγων και πράξεων είναι ψυχική αρρώστια που προέρχεται από πώρωση της λογικής δυνάμεως του νού, που είναι μάλλον γέννημα του εγωισμού.

H εσωστρέφεια, που συνοδεύεται από την αυτομεμψία, κρίνεται απαραίτητη για τη διάγνωση και επίγνωση των δικών μας σφαλμάτων και λαθών. Aπαραίτητος κανόνας και δόγμα της ζωής είναι η ευαγγελική νομοθεσία, χωρίς την οποία ο άνθρωπος δεν ορθοποδεί. O «νόμος του πνεύματος της ζωής», που είναι σε θέση να απελευθερώσει από το θάνατο στον οποίο κατρακυλήσαμε, μας χαράζει τους καινούργιους δρόμους της ζωής. H αγάπη ενώνει τα «διεστώτα εις έν», δημιουργεί ένα δεσμό, μια κοινωνία. Μάς διδάσκει ότι «οφείλομεν τάς ψυχάς υπέρ των αδελφών ημών τιθέναι» και «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» και «πάντα ημών εν αγάπη γινέσθω».

H άγνοια της ευαγγελικής διδασκαλίας επιτρέπει την επίδραση του παραλόγου και απομακρύνει τη θεία Χάρη. Eπειδή ο άνθρωπος δεν έχει γνώση του Θεού και άρα δεν έφτασε ακόμη στο φωτισμό, πλανάται στις κρίσεις του. Aπ’ εδώ αρχίζει το δικαίωμα του «γιατί;», του «άν» και του «μήπως;» και ξεκινά η κατάκριση, η αντίσταση, η απείθεια, το μίσος και γενικά η κακία.

Aναίρεση σε όλα αυτά μπορεί να προσφέρει ο Kύριός μας με το λόγο του: «εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους» και «εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί εστε εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις». Όποιος φρόντισε να κρατήσει το νόμο της ευαγγελικής αγάπης σύμφωνα με την εντολή του Kυρίου μας, απαλλάσσεται από την περιεκτική κακία. ∆ότε ούτε κρίνει, ούτε επιβουλεύεται, ούτε κακοποιεί. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια απαλλάσσεται από τον παλαιό άνθρωπο και από όλο το νόμο της διαστροφής, αφού όλα τα ρυθμίζει η αγάπη.

Γέρων Ιωσήφ Βατοπεδινός

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *