ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ…Χωρίς αισθητές μεταβολές   η εορταστική κίνηση της αγοράς

Το τμήμα Μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, πραγματοποίησε το τριήμερο, από 3 έως 5 Ιανουαρίου 2019, για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, τηλεφωνική έρευνα σε 28 τοπικούς Εμπορικούς και Επαγγελματικούς Συλλόγους της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και σε δείγμα επιχειρήσεων χονδρικής γενικού εμπορίου, όπως επίσης και των δύο κεντρικών σημείων πώλησης τροφίμων, τον Σύνδεσμο Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών και την Βαρβάκειο Αγορά, για την κίνηση και τον τζίρο της αγοράς κατά την περίοδο των εορτών.

Το σύνολο των πωλήσεων σύμφωνα με την έρευνα, σε Αθήνα, Πειραιά και τις τοπικές αγορές της Περιφέρειας Αττικής, κατά την εορταστική περίοδο, μεσοσταθμικά κινήθηκε περισσότερο σε χαμηλότερα επίπεδα (-12%) και λιγότερο σε υψηλότερα επίπεδα (+8%) σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ποσοστό 35% των επιχειρήσεων, που διατήρησε τα ίδια επίπεδα τζίρου, είναι ικανοποιητικό και δείχνει μία σχετική σταθεροποίηση της ιδιωτικής κατανάλωσης στην Αττική, με 1,5% απόκλιση εποχικότητας.

 

Συγκεκριμένα στα ίδια επίπεδα πωλήσεων κινήθηκε η αγορά της Αθήνας, Κερατσινίου, Γαλατσίου-Λαμπρινής, Ιλίου, Μεγάρων, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Κυθήρων και Σπετσών. Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η αγορά του Πειραιά, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αγ. Αναργύρων-Καματερού, Πατησίων, Σαλαμίνος και Πόρου. Αύξηση του τζίρου είχαν η αγορά της Γλυφάδας, Περιστερίου, Αγίας Παρασκευής, Ελευσίνας, Κορωπίου και Αγκιστρίου Αίγινας.

Από την συνολική εικόνα της επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο Λεκανοπέδιο, επιβεβαιώνεται η προτίμηση του κόσμου στους εμπορικούς δρόμους του Κέντρου της Αθήνας. Επίσης κατά την εορταστική περίοδο, φάνηκε η τάση μετακίνησης του τζίρου, από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις στις μεγαλύτερες, τους πολυχώρους και τα πολυκαταστήματα, η οποία ξεπέρασε το ποσοστό του 4,3% που έχει καταγράψει η ΕΛΣΤΑΤ.

Επιπλέον, στην Κεντρική Αγορά του Ρέντη, οι πωλήσεις τροφίμων τον Δεκέμβριο σημείωσαν μείωση 5%, ενώ στη Βαρβάκειο Αγορά, ο μέσος όρος απόδειξης πριν τα Χριστούγεννα κυμάνθηκε στα 40 € και πριν τη Πρωτοχρονιά μειώθηκε κατά 50% ανά πελάτη. Βεβαίως τα παραπάνω στοιχεία θα πρέπει να αντιπαρατεθούν με τα αντίστοιχα στοιχεία από τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ, ώστε να διαμορφωθεί μία πλήρης εικόνα πληροφόρησης των πωλήσεων στον κλάδο των τροφίμων.

Τέλος οι επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου με έδρα στην Αττική, παρά την αύξηση του τζίρου τους που κυμάνθηκε στη διάρκεια του έτους από 3-6%, ανάλογα με τον κλάδο, περιγράφουν συνεχείς μεταβολές και αυξομειώσεις από τις διάφορες αμφίρροπες δυνάμεις, ενώ επισημαίνουν ότι η εσωτερική αγορά παρουσιάζει το «φαινόμενο του ακορντεόν».

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *