Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

Απαραίτητο «one stop TAX shop»Για απαλλαγή από τον φορολογικό «λαβύρινθο»

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΟ πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, στην παρουσία του στη Γ.Σ. της Κ.Ε.Ε.Ε., στις 26 & 27 Νοεμβρίου 2021, συμμετείχε σε πάνελ με τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, με θέμα τη σημασία της φορολογικής ψηφιοποίησης για τη ΜμΕ επιχειρηματικότητα. Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., στην παρέμβασή του, αναφέρθηκε σε 7 σημεία ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων για τη φορολογική λειτουργία τους, που πρέπει να προσεχθούν, ώστε να επωφεληθεί, τόσο ο δημόσιος, όσο και ιδιωτικός τομέας από τις νέες υπηρεσίες ψηφιακής διακυβέρνησης.

Πρόσφατα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε πως το 2022 θα προχωρήσει στη δημιουργία νέας ψηφιακής υπηρεσίας, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τις επισκέψεις των πολιτών στην εφορία. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα με την ονομασία “Eispraxis”, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών. Μέσα από το Eispraxis, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Το Eispraxis θα διαθέτει καινοτόμες ψηφιακές πύλες, με 81 ψηφιακές υπηρεσίες, μέσα από τις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν 250 συναλλαγές. Αλλά το θέμα ήταν και παραμένει, η ολική ψηφιοποίηση της φορολογικής νομολογίας, άρα και του αυτοματισμού των διαδικασιών της, με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου που μια επιχείρηση αναλώνει καθημερινά για να προλάβει τις υποχρεώσεις της έναντι του κράτους.

Ακόμη και σήμερα, όπου οι υπολογιστές έχουν εισχωρήσει στην καθημερινότητά μας, είναι απορίας άξιο ένας εντεταλμένος υπάλληλος εταιρίας να χρειάζεται να μεταβεί σε περισσότερες της μίας υπηρεσίες στην ίδια ΔΟΥ και, ενίοτε, σε περισσότερες της μίας σε άλλες εφορίες, καθώς πολλές δραστηριότητες είναι επιχειρησιακά διάσπαρτες. Με άλλα λόγια, η επιχειρηματικότητα χρειάζεται ένα “one stop TAX shop”.

Τα 7 βασικά σημεία/ερωτήματα των ΜμΕ, που έθεσε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, ήταν:

-Ποιο είναι το επίπεδο απλοποίησης στο «Eispraxis» και εάν προβλέπεται ενημέρωση της εικόνας των υποχρεώσεων, μέτρων είσπραξης και φιλική υπενθύμιση;

-Το σύστημα θα περιέχει ως κίνητρο συνέπειας εκπτώσεις «Black Friday»;

-Ποια είναι η «νέα ΕΦΟΡΙΑ» μετά τη «myAADE», τι άλλαξε, ποιες υπηρεσίες υποστηρίζει, τι άλλο θα αλλάξει στο μέλλον με την e-μεταβίβαση ακινήτων;

-Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα δοθούν αρκετά χρήματα για την ψηφιακή μετάβαση, ποια είναι η στόχευση της ΑΑΔΕ Επεκτείνεται και βελτιώνεται.Το δίκτυο Φυσικού Αερίουγια τα περίπου 300 εκ. και πως θα διαχειριστεί τη φορολογική γραφειοκρατία και την κυβερνοασφάλεια;

-«MyData» που βρισκόμαστε με τις 470.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί, πως προχωράμε μέχρι τις συνολικά 830.000;

-Πως αξιοποιούνται οι πληροφορίες που λαμβάνει η χώρα μας, μέσω των δεδομένων που έρχονται από άλλες χώρες στο πλαίσιο της Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών;

-Ποιες οι δράσεις για την πάταξη του λαθρεμπορίου, αλλά και για την απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *