Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΔΙΑΦΟΡΑΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θέλει και τα Σκαραμαγκά η ONEX Δημιουργείται δυνατό ναυπηγικό σύνολο

σκαραμαγκάςΤην πρόθεσή τους να διεκδικήσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να προχωρήσουν κανονικά το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παρά τα εμπόδια που επιχειρεί να θέσει εσχάτως η μέτοχος Axis, μεταφέρουν κύκλοι της ONEX.

Την ίδια στιγμή, κυβερνητικές πηγές ξεκαθαρίζουν με σαφήνεια ότι στο εγχείρημα ανασύστασης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας θα είναι παρούσα και η Development Finance Corporation (DFC), η αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα, η οποία έχει δηλώσει επισήμως το ενδιαφέρον της, ώστε σε συνεργασία με την ΟΝΕΧ να επενδύσει στα ελληνικά ναυπηγεία.

«Για να υπάρξει μια υγιής και ανταγωνιστική ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα, τα τρία μεγάλα ναυπηγεία, δηλαδή το Νεώριο, η Ελευσίνα και ο Σκαραμαγκάς, θα πρέπει να βρίσκονται υπό την ίδια στέγη» αναφέρουν οι κύκλοι της ONEX, υπογραμμίζοντας ότι «μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούν να επιτευχθούν οι κρίσιμες συνέργειες που απαιτούνται για μια δυναμική ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα».

Συνεπώς, οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν ότι η ΟΝΕΧ, η οποία ήδη έχει αποκτήσει το Νεώριο Σύρου, «θα καταθέσει προσφορά εντός των επόμενων ημερών και για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά».

«Σε ένα παγκόσμια ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι αδιανόητο τα ελληνικά ναυπηγεία να ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Οι ανταγωνιστές μας βρίσκονται σε άλλες χώρες και αυτούς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, αν θέλουμε να έχουμε ως όραμα τη δημιουργία ενός ισχυρού εθνικού ναυπηγικού τομέα», εξηγούν.

Παράλληλα, όμως, με τη διεκδίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η ONEX βρίσκεται στη φάση εκπόνησης του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, διαδικασία που εσχάτως επιχειρεί να ανατρέψει η μέτοχος με ποσοστό 24,02% Axis SA. Μάλιστα με εξώδικό της προς της διοίκηση της ONEX, η οποία πλέον έχει την πλειοψηφία των μετοχών (53,22%), ζητεί να σταματήσει η διαδικασία.

Στο ερώτημα, αν υπάρχει περίπτωση να ανακοπεί η διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, οι ίδιες πηγές ξεκαθαρίζουν ότι «δεν τίθεται τέτοιο θέμα, η διαδικασία θα συνεχιστεί κανονικά».

«Το πώς λειτουργούμε, μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει από το ναυπηγείο στο Νεώριο της Σύρου, όπου για κάθε ένα πλοίο που μπαίνει στο ναυπηγείο, λόγω έλλειψης χώρων, έχουμε απορρίψει 7,7 πλοία. Ας ρωτήσει κάποιος τους εργαζόμενους και τους κατοίκους της Σύρου», επισημαίνουν και εξηγούν: «Με την απόκτηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ναυπηγικό cluster με τη συμμετοχή όλων των μικρότερων μονάδων της περιοχής, όπως του Περάματος».

Πέραν της Onex, τη βεβαιότητα ότι στην αναγέννηση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα θα συμμετέχει και η DFC εκφράζουν και κυβερνητικές πηγές.

Στο ερώτημα αν υπάρχει το ενδεχόμενο να αλλάξουν τα πλάνα της DFC από την αλλαγή της κυβέρνησης στις ΗΠΑ, σημειώνουν ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα, εξηγώντας ότι η επιλογή της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού για την DFC εντάσσεται στη στρατηγική East Med Act, η οποία έχει εγκριθεί παμψηφεί από το αμερικανικό κογκρέσο. Μάλιστα υπενθυμίζουν με νόημα ότι εμπνευστής αυτής της στρατηγικής είναι ο γερουσιαστής του Δημοκρατικού Κόμματος Ρόμπερτ Μενέντεζ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *