Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι νικητές λιμενεργάτες της Cosco νίκησαν Τίποτα δεν είναι ανίκητο – τίποτα δεν χάνεται

κοντέϊνερΟι λιμενεργάτες στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά κατάφεραν την ικανοποίηση των βασικών τους αιτημάτων μετά από καθολική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις τους. Όπως λένε, αυτή είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους δεν πιστεύουν στους αγώνες των εργαζομένων.

Μεσημέρι Παρασκευής και πλησιάζοντας στους προβλήτες της Cosco στον Πειραιά η εικόνα ξενίζει. Υπό κανονικές συνθήκες τα διαφόρων ειδών φορτωτικά οχήματα κινούνται σε 24ωρη βάση μεταφέροντας εμπορευματοκιβώτια από και προς τα φορτηγά πλοία που βρίσκονται αραγμένα στο λιμάνι. Όχι όμως σήμερα. Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται σαν να έχει νεκρώσει.

Μπροστά στην πύλη, εκατοντάδες εργαζόμενοι φορώντας κίτρινα γιλέκα συμμετέχουν στην γενική συνέλευση. Λίγο πιο δίπλα από το σημείο που βρίσκονται, μερικές ανθοδέσμες περιβάλλουν μια φωτογραφία του Δημήτρη Δαγκλή. Του λιμενεργάτη που έχασε τη ζωή του τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου στη γερανογέφυρα νούμερο 10 του προβλήτα ΙΙ.

Στη συνέλευση αποφασίζεται πως οι κινητοποιήσεις που κράτησαν επτά ημέρες αναστέλλονται. Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει δεκτά τα περισσότερα από τα αιτήματα των εργαζομένων βλέποντας πως σε αντίθετη περίπτωση ήταν αποφασισμένοι να συνεχίσουν την απεργία τους.

Οι 2.100 λιμενεργάτες στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά κατάφεραν να βγουν νικητές αφού η συμμετοχή τους στην απεργία ήταν καθολική. Ο πύλες του Σταθμού έκλεισαν, κανένας δεν δούλεψε για επτά ημέρες, ενώ ανοιχτά του λιμανιού δημιουργήθηκε συμφόρηση από δεκάδες φορτηγά πλοία διεθνών τακτικών γραμμών που δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν για να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν εμπορεύματα.

ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΟΙ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ

«Ένα από τα αιτήματα που είχαμε ήταν να αυξηθούν τα άτομα στο κάθε πόστο, από 4 που είναι σήμερα σε 6». Τελικά η εταιρεία δεσμεύτηκε για αύξηση σε 5 άτομα για κάθε γερανογέφυρα.

Βασικό πρώτο αίτημα των λιμενεργατών που απήργησαν όμως, ήταν να διαλευκανθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του ο Δημήτρης Δαγκλής και η απόδοση ευθυνών.

Πέραν την διαλεύκανσης των συνθηκών του θανάτου, οι εργαζόμενοι ζήτησαν και κέρδισαν να συσταθεί επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Αντίστοιχες επιτροπές υπάρχουν στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και αλλού.

Ακόμη οι λιμενεργάτες έλαβαν δέσμευση για οριστική κατάργηση του συστήματος των κόντρα-βαρδιών. «Είναι πολύ συχνό να σχολάει κάποιος από τη δουλειά του, να πηγαίνει σπίτι του και σε οκτώ ώρες να επιστρέφει για δουλειά. Αυτό θα τελειώσει και θα δουλεύουν όλοι σαν άνθρωποι, δηλαδή ένα οκτάωρο την ημέρα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *