Τι ΤΡΩΜΕ για Ισχυρό Ανοσοποιητικό

 

λαχανικά 1 Δηλαδή Γιατρέ, ΤΙ πρέπει να τρώμε για να να δυναμώσει το ανοσοποιητικό των παιδιών; Να μια καλή ερώτηση, δεν νομίζετε; Υποδηλώνει μια απόφαση του γονιού να κάνει κάτι ενεργητικά για να ενισχύσει το παιδί του! Τέτοια πράγματα τα χειροκροτώ με χέρια και με πόδια, γελάστε ελεύθερα!

Ορίστε λοιπόν, βασικές αρχές διατροφής που θα ήταν καλό να ακολουθείτε για μακροπρόθεσμηλαχανικά 2 υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος των παιδιών σας (και του δικού σας φυσικά!):

 

  1. Φρέσκα φρούτα και λαχανικά

Το ξέρω πως ακούγεται «κουρασμένη» αυτή η πληροφορία, μπλα μπλα, φρέσκα φρούτα, όλοι το ξέρουν αυτό, νια νια νια….

Ε λοιπόν, στοιχηματίζω πως ΔΕΝ τρώτε καθημερινά ούτε φρέσκα φρούτα ούτε φρέσκα λαχανικά. Εγώ πάντως, δεν τα καταφέρνω ΚΑΘΕ μέρα – και το προσπαθώ, πιστέψτε με. Αν κάνω λάθος, στείλτε μου ένα email και θα ζητήσω ειλικρινά συγγνώμη, το υπόσχομαι! (ξέρω έναν-δυο από σας που πράγματι τα καταφέρνει!)

Το να τρώμε πραγματικά φρέσκα κηπευτικά είναι από τα πράγματα με τα οποία παλεύω εγώ προσωπικά και νομίζω οποιοσδήποτε άνθρωπος που προσπαθεί να βολέψει δουλειά, οικογένεια, παιδιά, νοικοκυριό, εξωτερικές δουλειές και άλλα τέτοια ωραία.

Σκεφτείτε το: ο μόνος άνθρωπος που το καταφέρνει πραγματικά είναι αυτός που έχει και λαχανόκηπο και οπωροφόρα δέντρα και βγαίνει στον κήπο του κάθε μέρα, βρίσκει αυτά που θα φάει αυθημερόν, τα παίρνει και… Ταραμταράμ… τα τρώει ιδανικά ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα.

Γιαααααα…. συγκρίνετε λοιπόν αυτόν τον άνθρωπο με τους περισσότερους από μας: πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ και αγοράζουμε φρούτα που έχουν κοπεί πριν από μέρες (εδώ ή στην Ισπανία ή στην Αίγυπτο), πάμε σπίτι και τα βάζουμε στο ψυγείο, όπου μέσα στην επόμενη εβδομάδα περίπου, θα χάσουν και τα λίγα θρεπτικά συστατικά που είχαν τη μέρα που τα αγοράσατε. Αρκετά από αυτά θα τα φάμε μετά από αρκετές μέρες.

ΑΝ φυσικά δεν ξεχαστούν στο ψυγείο και σαπίσουν και πεταχτούν… άλλο πονεμένο κεφάλαιο αυτό.

Για να ξέρετε, όλα αυτά οδηγούν τα φρούτα και λαχανικά σε απώλεια θρεπτικών συστατικών:

α) όσο περισσότερο τα αποθηκεύουμε – δηλαδή, αγοράστε κάτι και φάτε το γρήγορα!

β) όταν τα κόβουμε – η επαφή με τον αέρα τα οξειδώνει και καταστρέφει ευαίσθητες βιταμίνες κρατήστε τα ολόκληρα και κόψτε τα λίγο πριν τα φάτε ή μαγειρέψετε!

γ) όταν τα κάνουμε χυμό – μέσα σε 24 ώρες έχει χαθεί σχεδόν το σύμπαν·ή φάτε το φρούτο ολόκληρο ή στίψτε και πιείτε!

δ) όταν τα βάζουμε στον καταψύκτη – από το να αγοράζετε φρέσκα λαχανικά και να τα καταψύχετε, ή αγοράστε και φάτε τα φρέσκα, ή αγοράστε καλύτερα κατεψυγμένα εξ’ αρχής λαχανικά (καταψύχονται πολύ φρέσκα, δηλ. αμέσως μετά τη συγκομιδή και ΠΑΡΑ πολύ γρήγορα, διατηρώντας μεγάλο αριθμό θρεπτικών συστατικών)

ε) όταν τα βράζουμε – διαλύονται και χάνονται πολλά συστατικά στο νερό· αν δεν τρώγεται κάτι ωμό, φτιάξτε το στον ατμό, ή βράστε το όσο χρειάζεται με τη φλούδα και καθαρίστε το μετά!

Το καλύτερο, βέβαια, είναι να αντιγράφουμε όσο γίνεται τον κύριο με το αγρόκτημα/λαχανόκηπο. Ακόμη και μέσα στην πόλη ξέρω κόσμο που φτιάχνει σε ζαρντινιέρες λαχανόκηπο έστω για κάποια λαχανικά, έχουν στην ταράτσα λαχανόκηπο και οπωροφόρα κλπ.

Πιάστε γερή φιλία με το γείτονα που διατηρεί λεμονιά ή πορτοκαλιά ή κότες ή καλλιεργεί ντομάτες και δεν ραντίζει, και κανονίστε και το οικονομικό με φιλικό αλλά αποφασιστικό τρόπο – τίποτα δεν γίνεται τζάμπα για πάντα. Ή αποζημιώστε τον αλλιώς, με εξυπηρετήσεις ή άλλη βοήθεια. Τα λαχανικά του αξίζουν… χρυσάφι τουλάχιστον! Και για να μην ξεχνιόμαστε… φάτε τα χρυσαφένια αυτά λαχανικά ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ γίνεται – αν τα αφήσετε στο ψυγείο μερικές μέρες, δώρον άδωρον…

  1. ΠΡΟΤΙΜΗΣΤΕ καλά έλαια ψυχρής έκθλιψης και φρέσκα ζωικά λίπη με μπόλικη χοληστερόλη (βούτυρο, αυγά)

Ορίστε λοιπόν, και μια μικρή έκπληξη για μερικούς από σας (εννοώ το κομμάτι με τη «μπόλικη χοληστερόλη» φυσικά). Σας προσκαλώ πάντως να το ψάξετε και μόνοι σας και να καταλάβετε γιατί είναι ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ της Χαλιμάς αυτά που μας λέει η ΒECEL για τη σωματική υγεία.

Επειδή υπάρχει τεράστια φοβία ειδικά στην Ελλάδα με τη χοληστερίνη (μέχρι και εκφοβιστικές διαφημίσεις έχω ακούσει στο ραδιόφωνο, απίστευτο!), θα εξηγήσω αυτό το κομμάτι. Υπάρχουν πάντως ένα σωρό καλά βιβλία που διαπραγματεύονται τα έλαια και τα λίπη και το κομμάτι της χοληστερίνης.

Το μόνο σίγουρο είναι πως σε αυτό το κεφάλαιο έχουμε μείνει αρκετά πίσω. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ακόμη πως π.χ. το αλάτι και τα αυγά είναι προβληματικά στη διατροφή, κάνουν κακό στην καρδιά και στα αγγεία και θα έπρεπε να αποφεύγονται. Αυτό ΔΕΝ ισχύει. Αν δείτε ανθρώπους που έγιναν 100 ετών και πάνω, όλοι ανεξαιρέτως κατανάλωναν και αρκετό αλάτι και αυγά (μερικοί ειδικά καθημερινά 1-3 αυγά, συχνά και ωμά! Αλλά προφανώς κάνει καλό).

Η χοληστερίνη είναι φυσική ουσία των ζωικών οργανισμών, δηλαδή και του δικού μας (δεν είμαστε φυτά, σωστά;) και ΑΠΟΛΥΤΩΣ απαραίτητη για τη λειτουργία ΟΛΩΝ τον κυττάρων, μιας και βρίσκεται σαν δομικό συστατικό σε ΟΛΕΣ τις κυτταρικές μεμβράνες. Το μεγαλύτερο μέρος της χοληστερίνης στο σώμα μας το παράγει το ίδιο μας το συκώτι, ένα 20% το προσλαμβάνουμε με την τροφή και ένα μεγάλο μέρος ανακυκλώνεται στο έντερο για να μην χάνεται.

Η χοληστερίνη είναι απαραίτητο στοιχείο για το νευρικό σύστημα (δηλαδή για σκέψη, μνήμη και άλλα τέτοια υπερ-σημαντικά), για τις ορμόνες μας που καθορίζουν την ψυχολογία, τη συμπεριφορά, την αναπαραγωγή, το μεταβολισμό) ΚΑΙ για το ανοσοποιητικό σύστημα και την αντιμετώπιση ασθενειών.

Όσο εργαζόμουν στην Ελλάδα αγανάκτησα να βλέπω παιδάκια 2 και 3 και 4 ετών με εξετάσεις χοληστερίνης και απερίγραπτες “ειδικές δίαιτες”. Αυτό είναι κάτι το τόσο βλακώδες που μένω σχεδόν άναυδη. Τα παιδιά έχουν πάντα υψηλότερες τιμές χοληστερίνης από τους ενήλικες διότι όλα τα σωματικά τους συστήματα αναπτύσσονται και λειτουργούν συνέχεια.

Επισημαίνω σε αυτό το σημείο πως οι λεγόμενες “φυσιολογικές τιμές” είναι σήμερα σαφώς πιο χαμηλές σε σχέση με πριν από 10-15 χρόνια. Προσωπικά δεν πιστεύω σε θεωρίες συνωμοσίας, αλλά δεν παύει να ισχύει πως οι έρευνες που τελικά χρησιμοποιούνται ως βάση για τον προσδιορισμό φυσιολογικών εργαστηριακών τιμών χρηματοδοτούνται συνήθως από μεγάλες εταιρίες φαρμακευτικών προϊόντων ή τροφίμων (η έρευνα για τις φυτοστερόλες του ΒΕCEL ήταν μια απίστευτα κακοφτιαγμένη βλακεία). Οπότε, οι άνθρωποι φοβούνται και ή καταπίνουν για δεκαετίες χάπια και κάνουν εξετάσεις ή τρώνε επεξεργασμένα χάλια σαν τις μαργαρίνες κλπ, που υποτίθεται πως κάνουν καλό.

Θα μπορούσα να συνεχίσω επ’ άπειρον επί του θέματος. Για να φτάσουμε λοιπόν στο «ψητό», ορίστε τα έλαια και λίπη που συστήνω εγώ προσωπικά:

Φρέσκο βούτυρο και κρέμα γάλακτος, Μουρουνέλαιο, Φρέσκα, ωμά ή μελάτα αυγά (αν το παιδί είναι άνω των 12 μηνών), Λιπαρά ψάρια και θαλασσινά όπως σολωμός, σαρδέλες, σκουμπρί, γαρίδες, Χαβιάρι (γελάστε αλλά είναι πράγματι εξαιρετικά ωφέλιμο), αυγοτάραχο, ταραμάς, Ελαιόλαδο έξτρα παρθένο (ψυχρή έκθλιψη), Λάδι αβοκάντο, Λάδι καρύδας (προσοχή, είναι στερεό σε θερμοκρασία δωματίου), Ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, κάσιους, μακαντάμια) και σπόροι, Ζωικό λίπος (σε λογικές ποσότητες 1-2 φορές την εβδομάδα).

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *