Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΑΜ ΠΕΙΡΑΙΑ – όχι θάψιμο (τώρα) Αφήστε το να λειτουργήσει! Ίσως και να αυτοκτονήσει Ινδία – Μπαγκλαντές θυμίζουν τα καλώδια και οι κολώνες του

τραμΔιαβάζοντας την ανοικτή επιστολή του τ. Αντιδημάρχου Πειραιά Ι. Σπυράκη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, με τίτλο ΄΄ΘΑΨΤΕ ΤΟ ΤΡΑΜ΄΄, θέλω να γνωστοποιήσω την άποψή μου σχετικά με το ΤΡΑΜ.

Ενώ ξεκινάμε με κοινή αρχική θέση με τον αποστολέα, ότι δηλ. το ΤΡΑΜ έχει αρνητικό πρόσημο για τη λειτουργία της πόλης του Πειραιά σήμερα θεωρώ άκαιρη και προφανώς μη υλοποιήσιμη την παραίνεση για ΄΄θάψιμο΄΄.

Η υλοποίηση του έργου  πέρασε από πολλά στάδια, με αρκετούς πολίτες να διαφωνούν με δικαστικές διαδικασίες και άλλους να εκφράζουν αμφιβολίες και να κρατούν επιφυλάξεις.

Εκτός όμως από τους πολίτες στις γνωμοδοτήσεις μετείχαν και θεσμικοί παράγοντες. Γίνονταν δυναμικές δηλώσεις κατά της έλευσης του ΤΡΑΜ από τις δημοτικές αρχές και κάποιοι στη συνέχεια άλλαξαν γνώμη.

Υπήρξαν δηλώσεις βουλευτών και αναφορές δημοτικών παρατάξεων, επιμελητηρίων, συλλόγων κ.α. που εξέφραζαν απόψεις για τη χρησιμότητα ή μη του έργου ή έκαναν προτάσεις για κάποιο μικρότερο ΤΡΑΜ.

Παραβρέθηκα απλός ακροατής, σε δύο συνεδριάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου για την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία χορηγήθηκε με όρους και δηλώσεις δεσμευτικές για ΄΄αγωνιστικές κινητοποιήσεις΄΄, εάν το ΤΡΑΜ δεν συνδυαζόταν με υπογειοποίηση της γραμμής ΗΣΑΠ στο τμήμα Πειραιά –Νέου Φαλήρου.

Το έργο τελείωσε, αλλά τα βαγόνια του ΗΣΑΠ ακόμα λιάζονται και οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την υπογειοποίηση, εάν δεν εξέπνευσαν, σίγουρα είναι σε λήθαργο. Εάν ενδιαφερθεί κάποιος, κάποτε, το έργο αυτό μπορεί να γίνει, αλλά κανένας συσχετισμός με το ΤΡΑΜ.

Για την υλοποίησή του δαπανήθηκαν τεράστια ποσά και δεν αναφέρομαι μόνο στις αμοιβές μελετητών, εργολάβων, επιβλεπόντων διαχειριστών κ.α. αλλά και στο κόστος που πλήρωσε η πόλη του Πειραιά, με την χρόνια ταλαιπωρία αλλά κυρίως την υποβάθμιση των οικονομικών παραμέτρων της πόλης.

Ορθά διαπιστώνει ο τ. Αντιδήμαρχος τη μείωση της κυκλοφοριακής δυνατότητας βασικών κυκλοφοριακών αξόνων, αλλά αυτά ήταν γνωστά από την αρχή και ήταν στις βασικές παρατηρήσεις, όσων διαφωνούσαν με την κατασκευή του έργου. Εκείνο που με ξενίζει λίγο είναι, ότι δεν έχω αντιληφθεί κάποιο σχολιασμό για την -πάνω από το οδόστρωμα- κατάσταση που επικρατεί με τις κολόνες και τα καλώδια, που φέρνουν λίγο από Πακιστάν και Ινδία.

Κάποια εποχή, γιατί έχει καταντήσει να μετράμε την υλοποίηση του έργου σε εποχές, εύχομαι όχι και σε ολυμπιάδες, άρχισε να κυκλοφορεί ανάμεσά μας «δοκιμαστικά». Τελείωσαν οι δοκιμές και κάπου ανακοινώθηκε ότι σε λίγες ημέρες το ΤΡΑΜ ξεκινάει κανονικά δρομολόγια. Προέκυψε όμως νέο θέμα. Το ΤΡΑΜ Πειραιά, αν και είναι σε κλειστά κυκλοφοριακά δρομολόγια, δεν θα λειτουργούσε ,επειδή τα δρομολόγια από το Νέο Φάληρο προς τη Γλυφάδα δεν θα τερμάτιζαν στο Νέο Φάληρο, λόγω έργων στην παραλιακή.

Η κυκλοφορία του ΤΡΑΜ στην παραλιακή μέχρι το Νέο Φάληρο έχει αποκατασταθεί πολλούς μήνες τώρα, αλλά του Πειραιά…

Έχω αντίθετη άποψη με την πρόταση του τ. Αντιδημάρχου για «θάψιμο» του ΤΡΑΜ.

Είτε μας αρέσει ,είτε όχι ,το έργο έχει ολοκληρωθεί.

Έχω την άποψη πως θα πρέπει να πιέσουμε όλοι για την άμεση λειτουργία του ΤΡΑΜ. Η πράξη θα δείξει εάν το έργο είναι χρήσιμο, εάν συνεισφέρει αποδοτικά στη βελτίωση της λειτουργίας της πόλης και εάν οι πολίτες θα το αγκαλιάσουν, ή θα σχολιάζουμε την ατέλειωτη μοναξιά του οδηγού.

Σε καμία περίπτωση λοιπόν θάψιμο τώρα, που ούτως ή άλλως, για μένα, η υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης δεν είναι δεκτική για προφανείς λόγους, είναι ανέφικτη, ίσως και παρακινδυνευμένη.

Η προσωπική μου εκτίμηση; ‘’Άσ’το θα αυτοκτονήσει’’.

Σχετικά με το προαναφερόμενο σχόλιο –Πακιστάν, Ινδία- το συνδύασα  με προσωπική εμπειρία που είχα, από την πόλη της Σεβίλλης.

Είδα μπροστά μου τον ίδιο ακριβώς συρμό ΤΡΑΜ που ίσως, εάν δεν είχε περίπου τα ίδια χρώματα με το δικό μας, να είχε διαφύγει της προσοχής μου.

Σταματώντας στη στάση, παρατήρησα, ότι άρχισε να ανυψώνεται το δικτύωμα που συνδέει το συρμό με τα καλώδια, τα οποία υπήρχαν μόνο πάνω από τη στάση. Μετά τη μετεπιβίβαση, ξεκινώντας ο συρμός, το δικτύωμα κατέβηκε. Δηλαδή το ΤΡΑΜ είναι αυτοκινούμενο και φορτίζει τις μπαταρίες του στις στάσεις. Χρονομέτρησα αρκετά δρομολόγια και ο μέσος χρόνος ήταν 27-28 δευτερόλεπτα. Στην πλατεία, αλλά και στους κεντρικούς δρόμους δεν υπήρχαν καλώδια ηλεκτροδότησης του ΤΡΑΜ. Ίσως αυτό να μην ήταν σε όλη τη διαδρομή του συρμού αλλά πρόσεξα πόσο μερίμνησαν οι Ισπανοί για την εικόνα της πόλης τους.

Δημήτριος Ν. Βρετάκος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *