Eβδομαδιαία Πολιτική – Οικονομική – Ναυτιλιακή – Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

 

Καστάνια ΜαρίαΌταν ένα παιδί αργεί (καθυστερεί) να αναπτύξει, αντίστοιχα με τη χρονολογική του ηλικία, κάποιο στάδιο του λόγου παρατηρείται καθυστέρηση του λόγου. Αυτή η καθυστέρηση λοιπόν μπορεί να παρουσιαστεί:

  • είτε κατά τη έναρξη (το παιδί έχει αργήσει να ξεκινήσει να μιλάει),
  • είτε σε άλλο επίπεδο λόγου όσο αυτός προχωράει (κατανόηση, έκφραση, δομή, άρθρωση κλπ).

Η ανησυχία προκύπτει συνήθως όταν το παιδί πλησιάζει την ηλικία των τριών ετών και ο προφορικός του λόγος είναι μειωμένος ή και καθόλου αναπτυγμένος.

Πότε μιλάμε για καθυστέρηση λόγου;

Αν το παιδί επικοινωνεί μόνο με νοήματα, συλλαβές ή μονολεκτικά, αν δυσκολεύεται να επαναλάβει τις λέξεις που του λέμε, αν ο λόγος του δε γίνεται κατανοητός από τρίτους, αν δεν αναγνωρίζει βασικά χρώματα ή άλλο βασικό λεξιλόγιο της ηλικίας του, αν αδυνατεί να απαντήσει σε ερωτήσεις ή να αναδιηγηθεί γεγονότα, αν δυσκολεύεται να διατηρήσει το θέμα κλπ.

Αν παρατηρήσετε τα παραπάνω σε ανάλογη χρονική ηλικία για την κάθε δεξιότητα/στάδιο του λόγου, είναι απαραίτητο να απευθυνθείτε σε ένα λογοθεραπευτή ώστε να αξιολογήσει τις δεξιότητες και τις δυσκολίες του παιδιού σας. Όσο πιο γρήγορα γίνει η αξιολόγηση, τόσο πιο γρήγορη θα είναι η αποκατάσταση και πιο καλή η πρόγνωση για την εξέλιξη.

Ποια είναι η κατάλληλη θεραπεία για την αντιμετώπιση της καθυστέρησης λόγου;

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική οπότε και το πρόγραμμα θεραπείας προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Οι στόχοι της θεραπείας προσαρμόζονται και αναπροσαρμόζονται σε βάθος χρόνου με βάση την κάθε αξιολόγηση.

Η παραπομπή του παιδιού σε ΩΡΛ είναι σημαντική για τον έλεγχο της ακοής του συνήθως πριν από την έναρξη κάθε προγράμματος. Το ίδιο και η παραπομπή σε άλλες ειδικότητες ανάλογα με την αρχική εκτίμηση (παιδοψυχίατρο, εργοθεραπευτή, παιδοψυχολόγο κλπ).

Ο λογοθεραπευτής είναι πολύ σημαντικό να συνεργάζεται με τους γονείς και τους δασκάλους του παιδιού, ώστε να συμβάλλουν και αυτοί ενεργά στην αντιμετώπιση της δυσκολίας και να επιτευχθούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στο λιγότερο δυνατό χρόνο. Ο ίδιος θα αξιολογήσει την εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας του παιδιού, θα ορίσει τη δυσκολία, αν αυτή υπάρχει ή θα δώσει χρόνο επαναξιολόγησης και συμβουλές σε περίπτωση που δεν υπάρχει λόγος παρέμβασης ακόμα.

Καστάνια Μαρία

Ειδική Παιδαγωγός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *